Mocne i lśniące włosy? Tak, to możliwe!

Gęste, lśniące, mocne i zdrowe włosy to marzenie wielu kobiet. Tymczasem nasze włosy narażone są nie tylko na warunki atmosferyczne (wiatr, mróz, słońce), ale również na wszelkiego rodzaju zabiegi fryzjerskie, jak farbowanie, suszenie, prostowanie czy kręcenie. Często też utrzymujemy fryzury za pomocą bardzo mocnych lakierów do włosów. W efekcie włosy stają się obciążone, wysuszone, łamliwe, ich końcówki są rozdwojone, a cebulki osłabione. Do tego dochodzi jeszcze codzienny stres, nieregularne odżywianie i mała ilość snu!

Jak wzmocnić włosy?

Niestety nie ma sposobu na błyskawiczne nadanie włosom pięknego wyglądu. Można jednak wpływać na ich kondycją przy pomocy suplementów i odpowiedniej diety. W poprawie wyglądu fryzury ogromnie ważna jest oczywiście systematyczność – połknięcie witaminy raz w tygodniu nie wpłynie tak korzystnie jak codzienna zbilansowana dieta. Włosy należy myć 2-4 razy w tygodniu łagodnym szamponem, np. jednym z tych, które oferuje Drogeria Lilaróż, w letniej wodzie. Warto wybierać preparaty do pielęgnacji zawierające jak najmniej parabenów i sulfatów, które mogą uszkadzać łuskę włosa. Przed umyciem włosów powinno się je dokładnie rozczesać – pozwoli to później uniknąć niepotrzebnego łamania się włosów. Ponadto można odwiedzić stronę www.drogerialilaroz.pl i zakupić również odżywkę.

Odpowiednia dieta

Aby włosy mogły rosnąć, organizm potrzebuje składników odżywczych. Sposób odżywiania ma niebagatelne znaczenie dla wyglądu włosów. W diecie dla lepszej kondycji włosów poleca się np. łososia, który zawiera kwasy omega-3, witaminę B12, żelazo i jest doskonałym źródłem białka. W jadłospisie nie powinno również zabraknąć ciemnozielonych warzyw – szpinak lub brokuły – które zawierają witaminy A i C, potrzebne do produkcji sebum. Sprzymierzeńcem mocnych włosów są również rośliny strączkowe, zawierają bowiem białko, żelazo, cynk i biotynę. Ponadto cenne są orzechy, jajka, drób i produkty pełnoziarniste.

Post Author: admin