Scenariusz i zdjęcia na planie filmowym – elementy rozstrzygające o efekcie końcowym filmu promocyjnego

Niezależnie od rodzaju filmu – czy to krótki spot reklamowy, film szkoleniowy, instruktażowy, wizerunkowy czy też krótko- lub pełnometrażowy film fabularny, komedia, dramat lub sci-fi jego realizacja zawsze bierze swoje źródło w pomysłowym scenariuszu. A zatem, nasz przyszły sukces tak naprawdę uzależniony jest od tego, na ile pomysł na materiał filmowy okaże się oryginalny, zaskakujący i zaciekawi naszych odbiorców. Z tego względu inspiracji powinniśmy szukać wszędzie, gdzie tylko się da oraz nauczyć się patrzeć na pewne sprawy z dystansu. Nie możemy przy tym zapominać o profesjonalizmie, który w tym przypadku oznacza inwestycję w najlepszą ekipę doświadczonych filmowców, takich jak realizatorzy (scenarzyści, reżyserzy, producenci filmowi i operatorzy obrazu) z www.filmowa.pl.

Opracowywanie scenariusza

Scenariusz to opowiadanie o tym, co krok po kroku ma pojawić się w filmie. Jako, że na jego podstawie realizowany jest film promocyjny, niezwykle ważne, aby ewentualne zmiany wprowadzać do scenariusza jeszcze przed przystąpieniem do nagrania i montażu. Dlatego scenarzysta powinien przedstawiać swój scenariusz klientowi, aby ten miał możliwość naniesienie ewentualnych poprawek oraz zaakceptował dokument.

Realizacja zdjęć na planie filmowym

Główną zasadą, która obowiązuje na planie zdjęciowym jest nagrywanie jak największej ilości różnorodnych ujęć. Wśród filmowców przyjmuje się, że tzw. surowego materiału powinno być dziesięć razy więcej niż wyniesie długość gotowego filmu. Jeśli docelowo spot reklamowy ma trwać pięć minut, to ekipa musi nagrać przynajmniej godzinę różnych zdjęć. W związku z tym filmowcy na planie zdjęciowym spędzają przeważnie od jednego dnia do nawet kilkunastu dni.

Post Author: admin